Door op 13 september 2013

PvdA fractie op werkbezoek bij buurtzorg Zutphen

Maandagmiddag heeft een delegatie van de gemeenteraadsfractie van PvdA Zutphen – Warnsveld een bezoek gebracht aan Buurtzorg te Zutphen. Het was een interessante bijeenkomst waarbij enkele medewerkers van Buurtzorg een beeld gaven van hun organisatie, hun visie en hun werk in de wijken. De fractie leden kregen een goed beeld van deze zeer platte organisatie van met name hoog opgeleide verpleegkundigen.

Door de digitale organisatie, geen overbodige managementlagen en medewerkers die veel zelf doen wordt er 40% minder kosten gemaakt en is de klanttevredenheid groot. De medewerkers werken er allemaal met veel plezier en ze hebben geen last van werkdruk en bureaucratie. e lijnen naar de cliënt zijn kort. Maar ook zijn de zelfsturende teams goed bereikbaar voor artsen, ziekenhuizen, etc.

De fractie heeft een mooie inkijk gekregen in deze nieuwe vorm van het organiseren van goede en relatief betaalbare thuiszorg.

Meer weten over Buurtzorg? Volg de link

Waar ben je naar op zoek?