Door op 25 juli 2014

Hoe gaat het nieuwe zwembad beheerd worden?

De bouw van het nieuwe zwembad is in volle gang en midden 2015 kunnen de bewoners van Zutphen en omstreken hiervan gebruik gaan maken. Over de beheervorm is tot op heden geen voorstel naar de raad gekomen en dat vindt de PvdA-Zutphen-Warnsveld fractie behoorlijk teleurstellend. Handhaven van de huidige beheervorm of de leiding laten verzorgen door een marktpartij, hierover zou een voorstel naar de raad komen.

Het huidige bestuur is benoemd om de leiding van het Graaf-Ottobad uit te voeren tot de opening van het nieuwe zwembad. Het lijkt ons dus de hoogste tijd dat hiervoor duidelijkheid komt en een voorstel voor behandeling naar de raad komt binnenkort.
De PvdA-fractie heeft hierover op 20 juli 2014 schriftelijk de volgende vragen ingediend bij B&W:

1. Heeft het college al onderzoek gedaan naar de beheervorm voor het nieuwe zwembad?
  2. Is over de beheervorm gesproken met het huidige bestuur en manager?
  3. Vindt het college dat professionele exploitatie en organisatie noodzakelijk is om de gewenste resultaten te behalen?
  4. Op welke termijn komt het college met een voorstel naar de raad om dit te bespreken?
  5. De raad zou tijdig worden geïnformeerd over de voortgang van het nieuw te bouwen zwembad. Hoe belangrijk vindt het college de informatie aan de raad over de beheervorm?

Wij zien de antwoorden met belangstelling tegemoet,
H.W. Hissink
Fractievoorzitter.