Rode taart voor de vrijwilligers van het Warnshuus

13 juni 2023

Op maandag 12 juni rond 10.00 uur komen diverse vrijwilligers van het Warnshuus het gebouw op Dreiumme binnendruppelen. Normaal zijn er per dagdeel twee vrijwilligers, maar deze ochtend zijn het er veel meer. Als iedereen aan de grote “centrale” tafel zit, neemt PvdA-fractievoorzitter Marjolijn Moester het woord. Zij bedankt de vrijwilligers voor hun inzet bij de vele activiteiten die in het Warnshuus georganiseerd worden. Zonder hen zouden die niet plaats kunnen vinden. Als blijk van waardering overhandigt zij de vrijwilligers de rode taart, die in ontvangst wordt genomen door Henny ter Maat. Daarna wordt de taart aangesneden en kletsen de vrijwilligers en de aanwezige PvdA’ers nog een tijdje gezellig na.

Het Warnshuus is een plek waar inwoners van Warnsveld en Leesten elkaar kunnen ontmoeten en waar activiteiten plaatsvinden voor allerlei doelgroepen. Denk daarbij aan activiteiten als biljarten en kaarten (bridge en klaverjassen) maar ook aan taalcursussen en tekenen en schilderen. Daarnaast worden er regelmatig concerten gegeven. Het Warnshuus is laagdrempelig en toegankelijk voor iedereen. Iedereen kan gewoon binnenlopen om een kop koffie te drinken en met andere bezoekers een praatje maken.

Hoewel er al veel vrijwilligers actief zijn bij het Warnshuus (daarom waren er ook twee rode taarten) kunnen ze nog steeds vrijwilligers gebruiken, vooral op de dinsdag- en woensdagavond. Wanneer u interesse heeft kunt u zich melden bij de coördinator van het Warnshuus, Koen Kuiper of gewoon eens binnenlopen.