Door op 28 september 2015

Rode taart voor Chantal Elskamp

Gewaardeerd vrijwilligerswerk.
De PvdA stond afgelopen zaterdag met de stand op de jaarlijkse braderie op de Wegnaarlaren in de wijk Noordveen. Deze wijk is één van de oudere wijken in onze gemeente en misschien daarom wel een afspiegeling van de Zutphense samenleving. Noordveen heeft een verscheidenheid aan woningen, van villa’s tot sociale woningbouw en alles wat daar tussen inzit. Bewoners hebben er een gemiddeld opleidingsniveau, er zijn allerlei voorzieningen zoals scholen, sportparken, winkels, verenigingen en er is een goede infrastructuur.

Juist omdat deze wijk een goede afspiegeling van de maatschappij is, zijn er ook problemen en pijn punten. Bewoner Chantal Elskamp heeft hier oog voor en voelt zich geroepen om deze issues aan te pakken met als doel verbetering in de wijk op alle fronten. Zo is Chantal als vrijwilliger actief in het Wijkteam Noordveen, bewonerscommissie Berkelpark, samenwerkende Bewonerscommissies Zutphen, Platform Maatschappelijke Ondersteuning, werkgroep Berkel-Wijnhofpark en kwartiermaker nieuwe huurdersvertegenwoordiging Woonbedrijf Ieder1. Een hele job wat je bijna wel een fulltime baan zou kunnen noemen.

Reden genoeg voor de PvdA Zutphen-Warnsveld in de persoon van forumlid Frans Manders om als blijk van waardering voor haar inzet, de maandelijkse ‘Rode Taart’ uit te reiken aan Chantal Elskamp.

Rode tentDe nieuwe rode PvdA tent voor acties.
Foto: Frans Eggermont