Niemand mag vergeten worden!

28 november 2022

“Een man van zeventig met alleen AOW krijgt geen energietoeslag en ook geen kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen. Daar heeft hij wel recht op. Maar jarenlang had onze sociale dienst niet de opdracht om regelmatig met haar cliënten te spreken. Dan zou hij al lang geholpen zijn. Daarom zijn we als PvdA zo blij dat dat nu gaat veranderen.” Aan het woord is PvdA-raadslid Marjolijn Moester. Afgelopen zaterdag stond ze weer in winkelcentrum Waterkwartier.

Het nieuwe college wil iedereen met een gemeentelijke uitkering regelmatig gaan spreken. Zo kan blijken of men ergens financiële of ander hulp bij nodig heeft . Ook kan het gaan over meedoen op de arbeidsmarkt of in vrijwilligerswerk.  Thuis zitten met weinig geld kan makkelijk leiden tot isolement en eenzaamheid.  Het is niet goed om dan vergeten te worden. Aangesproken worden in een stimulerend gesprek wel !

Meer speelplekken in Waterkwartier
“Wel  een kwartier sprak ik met deze man,” aldus Moester: “ Dat geeft betekenis aan mijn raadslidmaatschap. Ook sprak ik een aantal enthousiaste buurtvrijwilligers die er op wezen dat er wel erg weinig speelplekken zijn in het Waterkwartier. Daar wil ik meer over weten en bekijken of daar wat aan kan gebeuren. Het derde gesprek dat indruk op me maakte ging over een wijkje waar veel drugs worden gedeald. Daar zou een toezichtwoning misschien een oplossing voor zijn.”

Elke vierde zaterdag van de maand, van 11 tot 13 uur is Marjolijn Moester in het Waterkwartier te vinden.  Maar uw vragen of opmerkingen kunt u ook altijd sturen naar [email protected]