Investeren in de samenleving

15 maart 2022

“Voor woningbouw hebben we afgelopen jaar de koers gewijzigd. Meer dan de helft van de nieuwbouw moet betaalbaar worden voor modale inkomens.

Extra middelen voor chronisch zieken en het Kindpakket, zodat ieder kind kan meedoen aan sport en cultuur.

Het jeugdbeleid is grondig vernieuwd met meer aandacht voor preventie en effectief jongerenwerk, zoals de inzet van straatcoaches.

De financiële positie van de gemeente is gezond.”

Jasper Bloem benoemt deze resultaten van vier jaar meebesturen. Als PvdA-fractievoorzitter is hij tevreden over de goede samenwerking in de coalitie: “Maar we zijn nog lang niet klaar. Ik maak me zorgen over de groeiende ongelijkheid. “Sander en de kloof” laat op televisie zien dat onze systemen de ongelijkheid vergroten. Werken loont minder dan speculeren en beleggen. De woningmarkt vergroot de verschillen tussen woningbezitters en huurders.”

Niet ieder voor zich
Als rasechte PvdA-man stelt Bloem eerlijk delen en gelijke kansen voorop: “Investeren in goed onderwijs, zorg, een groene stad en leefbare wijken maakt ons allemaal rijker. Met “ieder voor zich” komen alleen rijkeren aan hun trekken en breken we collectieve voorzieningen af. Dat is armoede.“

Met zijn twee kinderen en vriendin woont Bloem in de Zuidwijken aan de oever van de IJssel. Een kayak aan zijn buitenmuur. Daarmee tref je hem ’s zomers op de rivier. Hij houdt van avontuurlijke sporten. Jasper is geïnteresseerd in andere culturen en spreekt zes vreemde talen.

Zaakjes op orde
Hij is hoofd Planning en Control bij gemeente Enschede. Het is hem toevertrouwd dat PvdA-voorstellen altijd financieel gedekt zijn: “Een gezonde financiële positie vinden we belangrijk. Bezuinigen gaat ten koste van mensen die afhankelijk zijn van de gemeente, vaak mensen die het moeilijk hebben. Als we onze zaakjes goed op orde hebben, kunnen we voor hen meer betekenen.“

Prachtig team
Afgelopen weken stelden de andere kandidaten zich hier voor. “Ik ben trots op ons prachtige team. Met verschillende achtergronden en interesses liggen onze waarden dicht bij elkaar. Eerlijk delen, gelijke kansen, solidariteit en een rechtvaardige samenleving. Ook in Zutphen-Warnsveld maakt de PvdA daarmee het verschil.”

Meer informatie over ons programma en onze kandidaten op zutphen.pvda.nl