Doe mee! Krachtig Zutphen is van iedereen.

Door Tamim Mehdi op 10 november 2021

De leden van PvdA hebben het verkiezingsprogramma voor de Gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. De PvdA Zutphen-Warnsveld stelt de aanpak van de tweedeling in de samenleving voorop. Krachtig Zutphen betekent voor de PvdA dat alle inwoners van Zutphen mee kunnen doen aan de samenleving.

Op 16 maart 2022 zijn de Gemeenteraadsverkiezingen. De eerste zes PvdA-kandidaten op de kieslijst vertellen hoe de PvdA de tweedeling wil aanpakken. PvdA-lijsttrekker Jasper Bloem: ”De situatie op woningmarkt zorgt voor een tweedeling tussen huizenbezitters die slapend rijk worden en jongeren en jonge gezinnen die geen normale woning kunnen betalen. Als PvdA willen wij dat krachtig aanpakken. Deze woningnood kun je niet meer aan de markt overlaten. En er zijn succesvolle voorbeelden uit andere delen van het land waar de PvdA voor betaalbare woningen heeft gezorgd.”

Frans Manders: “We willen dat de gemeente nog meer ruimte geeft aan initiatieven van bewoners. De laatste jaren hebben we mooie voorbeelden daarvan gezien zoals het vrijwillig vervoer Stap In Stap Uit, het blauwboek voor meer natuur en de Week van de Wijk in Noordveen. Al deze initiatieven zorgen voor meer sociale samenhang en een betere leefomgeving.”

Marjolijn Moester: “Een absolute prioriteit voor de PvdA is de aanpak van armoede. Armoede neemt het toekomstperspectief weg en belemmert de ontwikkeling van kinderen. En de PvdA wil het mogelijk maken dat mensen binnen twee jaar van hun schulden af zijn.”

Tamim Mehdi: “De PvdA is voor gelijke kansen voor onze jeugd. Door Corona zijn de verschillen tussen jongeren groter geworden. Met een actieplan wil de PvdA een inhaalslag maken, met onderwijs, sport en cultuur. We zijn blij met de extra straatcoaches en zo nodig moet de gemeente dat uitbreiden. En we willen van Zutphen een kindvriendelijke gemeente maken met speeltuinen in de buurt en veilige fietsroutes.”

Arne Bouma: “De Covid-pandemie heeft laten zien hoe kwetsbaar het is wanneer de acute zorg zo krap wordt gepland. De PvdA is voor een volwaardig ziekenhuis in Zutphen met spoedeisende hulp, verloskunde en IC dichtbij onze inwoners.”

Lieke Roos: “De energiecrisis en -transitie raakt ons allemaal. De PvdA maakt zich zorgen over de stijgende energielasten. De beste oplossing hiertegen is meer energiebesparing. Het probleem is dat niet iedereen genoeg geld heeft voor energiebesparende maatregelen. Betaalbare, groene energie moet voor iedereen beschikbaar zijn. De rekening van de energietransitie moet eerlijk verdeeld worden.”

Tot slot benadrukt Jasper Bloem dat de PvdA blijft inzetten op meer werkgelegenheid in en om Zutphen: “Door te investeren in een aantrekkelijk binnenstad, duurzaam vervoer over water, een verdiepte industriehaven en versterkte samenwerking tussen scholen en werkgevers in de Techniekfabriek en in de zorg.”

Bekijk ons hele verkiezingsprogramma hieronder:

Verkiezingsprogramma 2022-2026 PvdA Zutphen Warnsveld

Tamim Mehdi

Even voorstellen Mijn naam is Tamim Mehdi In november 1994 ben ik geboren in het Waterkwartier waar ik kort heb gewoond. Toen ik één jaar was verhuisden we naar de Zuidwijken. In deze prachtige wijk woon ik nog steeds, samen met mijn vrouw en dochter. Daarnaast ben ik sinds 2015 wijkteamlid bij het wijkteam de

Meer over Tamim Mehdi