Door op 28 februari 2016

Rode taart voor vrijwilligers Stedelijke Musea

De vrijwilligers van de Stedelijke Musea in Zutphen werden zaterdag verblijd met een rode taart van een afvaardiging van de PvdA. De vrijwilligers, vertegenwoordigd door Petra Kasteleijn (1e van links) en Trudy Sjerps van de Stedelijke Musea Zutphen, werden even in de spotlights geplaatst.

Volgens spreker Frans Heitling, PvdA raadslid in Zutphen, is datgene wat zij als vrijwilligers doen onontbeerlijk en bewonderenswaardig, want:” wat is een museum zonder vrijwilligers? Alles zou in depots verstoffen en niet meer beheerd en geactualiseerd worden. Als vrijwilliger van de Stedelijke Musea vertellen jullie het verhaal van de stad Zutphen, verbinden jullie verleden en toekomst. Dat is goed werk en vraagt veel inzet.”

De taart werd zaterdag in het gebouw van het Stedelijk Museum aan de Rozengracht overhandigd. De PvdA in Zutphen reikt deze taart elke maand uit aan mensen die zich belangeloos inzetten voor de plaatselijke gemeenschap.