Door op 23 januari 2017

Wie zijn onze helden?

Zaterdag 21 januari is in Zutphen de campagne gestart om ‘HELDEN’ te vinden. Iedereen kent ze, het zijn de mensen die in Zutphen of Warnsveld het verschil maken. Mensen die in hun straat, wijk, werk, vereniging actief zijn en nadrukkelijk hun betrokkenheid omzetten in daden. Zo betekenen deze mensen heel veel voor wijk en omgeving en daarmee ook voor onze stad.

Overal vind je mensen die zich met hart en ziel inzetten voor anderen. De laatste twee jaar zetten wij al elke maand mensen en verenigingen, meestal vrijwilligers die zich inzetten voor de Zutphense samenleving, in het zonnetje door een rode taart uit te delen.

De helden campagne gaat nog wat verder, wij gaan op zoek naar mensen die het verschil maken door net wat meer te doen of te zijn dan wat van hen gevraagd wordt. Wij vragen het aan voorbijgangers, aan vrienden, aan u.

Onze helden zijn mensen zoals de visboer op de Overwelving. Al jaren en in alle seizoenen verkoopt hij zijn haring aan voorbijgangers en daarmee is hij de welkomspoort van Zutphen geworden. Wij gaan praten met deze helden en hun mening tot ons nemen en indien nodig helpen. Wij gaan hen een gezicht geven.

Ken jij iemand waarvan jij zegt: Dit is mijn held? Stuur ons een mailtje of neem contact met ons op. Afgelopen zaterdag hebben wij al enkele helden gevonden: bij de visboer, bij het VVV.

Op 28 januari waren het de Helden van Caritas
Op 11 februari vonden wij helden in de binnenstad. Helden zoals fotograaf Pascal Drent; Martijn van de notenbar; het echtpaar dat  café de Deur runt; Anneke Hoednderloo met har winkel vol oude spulletjes en Hubb van de chocolade winkel. Allemaal zorgen deze helden voor een plezierige dag in de stad.
Op 18 februari werden de helden gevonden in winkelcentrm Dreiumme in Warnsveld. Lees het verslag