19 november 2017

Vanaf volgend jaar slakkengang tussen Zutphen en Deventer?

Volgend jaar gaat de Provincie Gelderland een proef doen waarbij de snelheid op de N348 tussen Eefde en Gorssel verlaagd wordt tot 60 kilometer per uur. De PvdA maakt zich hier zorgen over. Zutphen wordt zo minder snel en makkelijk bereikbaar vanaf de A1 en dit zou kunnen betekenen dat bedrijven zich minder snel in Zutphen vestigen of zelfs weggaan.

Bedrijven op industrieterrein de Mars hebben ook hun zorgen uitgesproken over de plannen. Het behouden van de werkgelegenheid in Zutphen is voor ons erg belangrijk en daarom hebben we een motie ingediend om de snelheid op de N348 op 80 kilometer per uur te houden.

Wel willen we samen met de Provincie Gelderland en de gemeente Lochem kijken hoe we ervoor kunnen zorgen dat de situatie voor de bewoners langs de N348 veilig(er) kan worden. Zo liggen er al plannen voor een fietssnelweg en kunnen de ideeën voor veiligere en nieuwe oversteekplaatsen verder onderzocht worden. Zo kan de snelheid op de N348 gewoon 80 kilometer per uur blijven!

Motie behoud 80 KM N348