13 september 2018

Stop de bezuiniging op de huurtoeslag

VVD, CDA, D66 en CU willen volgende week – nog voor Prinsjesdag – een bezuiniging doordrukken die 1,5 miljoen huurders raakt.
Terwijl er miljarden worden uitgetrokken voor de afschaffing van de dividendbelasting, gaan zij er de komende jaren gemiddeld 100 euro per jaar op achteruit. Dat kan écht niet. Want we willen zeker kunnen zijn van een betaalbare woning.
Help mee en teken de petitie, naar de petitie

In een tijd waarin er twee miljard wordt uitgegeven aan het afschaffen van de dividendbelasting is het onvoorstelbaar dat er wordt bezuinigd op mensen die met moeite hun huur kunnen opbrengen.

Zowel koop- als huurhuizen worden steeds duurder. Tot nu toe werden de laagste inkomens voor te hoge huurstijgingen gecompenseerd met extra huurtoeslag, waardoor zij er niet op achteruit gingen. Daar wil dit kabinet mee stoppen. De komende jaren loopt de rekening daardoor per huurder op tot 100 euro per jaar. Een hele klap geld als je al weinig hebt. Een steeds groter deel van het inkomen gaat daardoor op aan huur. Terwijl je ook je andere vaste lasten hebt en je eten moet kopen. Voor veel huurders wordt het steeds lastiger om de eindjes aan elkaar te knopen.

Teken daarom de petitie en laat de coalitie weten dat dit niet kan!
In een tijd waarin er twee miljard wordt uitgegeven aan het afschaffen van de dividendbelasting – een cadeau van 2000 miljoen aan buitenlandse aandeelhouders – is het onvoorstelbaar dat er wordt bezuinigd op mensen die met moeite hun huur kunnen opbrengen. De coalitiepartijen hadden geen moeite om zo 500 miljoen extra te vinden voor de dividendbelasting. Dan moet 138 miljoen euro ook zo te vinden zijn. Als je het wil.

Teken daarom de petitie en laat de coalitie weten dat dit niet kan!

Henk Nijboer

Waar ben je naar op zoek?