1 juni 2019

Rode Taart voor vrijwilligers St. Doorkomst Roparun Zutphen.

Tijdens het Pinksterweekend wordt het jaarlijkse Roparun evenement gehouden. Ook dit jaar vertrekt de estafetteloop vanuit Parijs, Hamburg en Almelo naar Rotterdam om geld in te zamelen voor de palliatieve zorg aan kankerpatiënten.

Sinds de doorkomst van de Roparun ook door Warnsveld, Zutphen en De Hoven komt is dit evenement niet meer weg te denken uit onze gemeente. De afgelopen jaren is de gemeente Zutphen meerdere malen door de deelnemers aan de Roparun gekozen tot mooiste doorkomstplaats op de route vanuit Hamburg. Verbonden aan deze verkiezing is een geldprijs die beschikbaar wordt gesteld voor oranisaties op het gebied van de palliatieve zorg. Dit heeft er toe geleid dat de stichting Roparun inmiddels rond de € 200.000,= heeft gedoneerd aan verschillende organisaties in de gemeente Zutphen die zich op dit terrein inzetten.

De PvdA is erg onder de indruk van al die mensen die zich vrijwillig en op een bijzondere wijze inzetten voor de Zutphense samenleving. Bij wijze van dank en uiting van waardering deelt de partij elke laatste week van iedere maand een rode taart uit.

De PvdA reikt in de maand voorafgaand aan de Roparun dan ook de Rode Taart uit aan de vrijwilligers die zich met zoveel inzet en onbaatzuchtigheid inzetten om voor de deelnemers, de doelgroep en de toeschouwers de doorkomst onvergetelijk te maken.

‘Er zijn maar weinig evenementen die de gemeente Zutphen zo direct geld opleveren als de doorkomst van de Roparun’, aldus Albèr Giezen, die namens de PvdA de Rode taart aan het bestuur van de stichting doorkomst Roparun Zutphen.

De doorkomst van de Roparun door Zutphen is op de avond van 9 juni a.s. Voor meer informatie of aanmelding als vrijwilliger kunt u kijken op de website of een mail sturen.
Www.doorkomstroparunzutphen.nl en [email protected]

V.l.n.r. op de foto: Albèr Giezen (PvdA,) Elly Makkinga, Jolanda Scholten, René Slingerland en Jacqueline Wunderink (bestuur Stichting Doorkomst Roparun Zutphen)