Door Suzanne de Geus op 4 december 2018

Rode taart voor Stichting KomOp

Op 27 november werd een rode taart uitgereikt aan de vrijwilligers van stichting KomOp. De vrijwilligers van KomOP organiseren en begeleiden vrijetijdsactiviteiten voor mensen met een verstandelijke beperking uit de regio Zutphen. KomOp streeft ernaar om, daar waar het kan, de activiteiten onder te brengen bij organisaties die zich richten op mensen zonder een beperking.

De activiteiten brengen de deelnemers en begeleiders naar plaatsen door het hele land. Zo zijn ze het afgelopen jaar, onder andere, al naar attractiepark Slagharen geweest, hebben ze het zandsculpturen festijn in Garderen bezocht en zijn ze naar het muziekfestival in Utrecht geweest. Ook de Zutphense zomerfeesten worden gezamenlijk bezocht en dit zijn slecht enkele voorbeelden van activiteiten die KomOp organiseert voor mensen met een verstandelijke beperking.

Op  www.komop.nl lees je meer over de activiteiten. Bij de rode taart uitreiking vertelden deelnemers enthousiast over de warme band die zij hebben met de begeleiding en dat zij dankzij de stichting aan activiteiten meedoen waar ze anders niet zo makkelijk naar toe gaan.

De PvdA Zutphen Warnsveld waardeert de inzet van de vrijwilligers voor de begeleiding van de deelnemers bij de vele activiteiten die zij organiseren. Wij vinden het belangrijk dat mensen met een beperking volwaardig kunnen deelnemen aan de maatschappij en kunnen deelnemen aan vrijetijdsactiviteiten, stichting KomOp maakt dit mogelijk in Zutphen en omgeving.

Suzanne de Geus

Als inwoner van Zutphen wil ik graag meewerken aan een stad waar mensen willen komen en willen blijven wonen, een stad waar mensen trots op zijn. Samen met de inwoners een samenleving creëren waar ieder mens op zijn eigen unieke manier aan kan bijdragen. Met ruimte voor wie wil en waardigheid voor wie niet kan.

Meer over Suzanne de Geus