Door Jasper Bloem op 5 november 2018

Rode taart voor Stichting Cornerstone

De PvdA geeft deze maand de rode taart aan Stichting Cornerstone. Al jaren lang organiseert Cornerstone activiteiten voor kinderen en jongeren in het Lighthouse.

In een knus wit gebouw midden op een speelveld in het Waterkwartier staat het Lighthouse. Kinderen van alle leeftijden en achtergronden komen er langs om te spelen. Iedere twee weken is er een Kick Off avond waar 50 jongeren naar toe gaan. Ook organiseert Cornerstone een kookavond waarin jongeren leren koken, met geld omgaan en elkaar eten proeven. En voor ouders is er een creatief café.

Kortom, mede dankzij Stichting Cornerstone is er wat te doen in de wijk, leren mensen elkaar kennen en kunnen mensen met problemen aan de bel trekken. Bijvoorbeeld voor gezinnen met weinig inkomen is er een kledingbank waaruit kinderen tweedehands winterkleren kunnen ontvangen.

De PvdA waardeert in het bijzonder de gedrevenheid waarmee 50 vrijwilligers de activiteiten in het Lighthouse draaiende houden. Voor de PvdA is armoede en sociaal isolement nog steeds een probleem dat in Zutphen aandacht verdient. Organisaties zoals Cornerstone leveren hun bijdrage in het verbeteren van de leefsituatie van kinderen, jongeren en andere inwoners van het Waterkwartier.

Jasper Bloem

‘Ik maak mij zorgen over de groeiende tegenstellingen in de samenleving. Voor mij is de PvdA de partij die verschillende mensen kan verenigen. Met de PvdA wil ik dat iedereen het perspectief op een baan heeft, dat alle kinderen toegang hebben tot goed onderwijs, cultuur, sport en zorg en dat ouderen meetellen en niet worden

Meer over Jasper Bloem