Door op 3 maart 2015

Rode taart voor De Vrije Slag

De PvdA Zutphen Warnsveld heeft deze maand de Rode Taart voor goed vrijwilligerswerk uitgereikt aan de vrijwilligers van De Vrije Slag Door Zutphen, een zwemevenement waarbij eenmaal per jaar honderden mensen verschillende afstanden door de Berkel bij Zutphen zwemmen. Karin Jeurink, kandidaat voor de Provinciale Staten en Mark Hissink, kandidaat voor het Waterschap Rijn en IJssel hebben de taart samen uitgereikt.

De vrije slag door Zutphen is een laagdrempelige zwemtocht, er is een afstand voor alle soorten zwemmers, van beginner tot zeer geoefend en op de derde zaterdag in augustus verzamelen al deze mensen zich voor een erg leuke dag in Zutphen. De PvdA heeft afgelopen jaar met een team onder leiding van onze Wethouder Annelies de Jonge ook meegedaan.

Karin Jeurink: “Het zijn juist dit soort evenementen dat mensen aanzet om te gaan zwemmen of te sporten in het algemeen. De PvdA is erg blij met dit initiatief en de vrijwilligers die dit mogelijk maken. Je bent nooit te oud om te beginnen met sporten. Ik heb zelf vorig jaar de 850 meter ongetraind gezwommen en was aangenaam verrast dat ik het volgehouden heb.” Er wordt heel veel werk verzet om er een leuk en veilig evenement van te maken. Dit begint al bij het opruimen van de gehele route om te voorkomen dat zwemmers verrast worden door objecten onder water. Tijdens het zwemmen is er ook begeleiding van EHBO op het water. Deelnemers komen vanuit het hele land en zelfs uit het buitenland.

De PvdA is blij met dit evenement dat Zutphen op de kaart zet en heeft zaterdag 28 februari de vrijwilligers in het zonnetje gezet met de Rode Taart. Deze is in ontvangst genomen door Paul Post die samen met een groep vrijwilligers van de taart heeft genoten. De inschrijving voor de volgende Vrije Slag op zaterdag 15 augustus is inmiddels geopend.

De PvdA deelt iedere maand een Rode Taart uit aan vrijwilligers doe goed werk doen voor de Zutphense samenleving. We willen op deze manier het vele werk dat er in onze gemeenschap gedaan wordt onder de aandacht brengen.

Waar ben je naar op zoek?