Door op 29 maart 2014

mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Zaterdag 29 maart ontving ‘Zuidwijken Schoon’ een rode taart uit handen van Harrij Hissink,  vicefractievoorzitter van de PvdA. De groep bewoners verenigt in ‘Zuidwijken Schoon’ zorgt er voor dat in de Zuidwijken het zwerfvuil geraapt wordt. Genoeg reden voor de PvdA om hen te verrassen met een rode taart en deze zaterdag mee te helpen met het rapen van het zwerfvuil.

In de Zuidwijken hebben zo’n 60 bewoners een stuk grond rondom hun eigen huis geadopteerd en toegezegd regelmatig het zwerfvuil te rapen. Zij hebben daarvoor een prikstok en speciale zakken ontvangen die gratis door de gemeente worden opgehaald. Vier keer per jaar wordt ook een grote actie georganiseerd om het zwerfvuil in de vergeten hoeken van de wijk te rapen. Afgelopen zaterdag was het weer zover. De raapactie werd geconcentreerd in  de Moesmate en er werd veel zwerfvuil opgeraapt. Volgens de gemeenteambtenaar die op deze zaterdag vrijwillig de zakken ophaalt, werkt het ook preventief: er wordt steeds minder zwerfvuil aangetroffen, hoewel de hoeveelheden blijven verbazen.

Wat een fantastisch goed initiatief en wat een goede organisatie.
Op de foto enkele meerapende  PvdA vrijwilligers. Van links naar rechts: Cor Nijland, Peter Fukkink, Rieky van Hees en Harrij Hissink