29 november 2017

Rode Taart voor het Alzheimer Café

Op 27 november ontvingen de vrijwilligers van het Alzheimer Café Zutphen de Rode Taart uit handen van kandidaat-raadslid Suzanne de Geus. Zij ontvingen de taart omdat zij elke maand een trefpunt organiseren voor mensen met dementie, hun partners, kinderen, vrienden, hulpverleners en andere belangstellenden.

Elke derde woensdag van de maand zorgen de vrijwilligers er voor dat mensen, die op een of andere manier te maken hebben met dementie, een plek hebben om samen te komen. Hier kunnen zij verhalen en ideeën met elkaar delen. Tevens organiseert het Alzheimer Café op deze avonden een voorlichtingsactiviteit die in het teken staat van dementie. Het Alzheimer Café is in Buurtcentrum de Uitwijk.

De inzet die de vrijwilligers van het Alzheimer Café leveren is niet alleen nu van belang maar wordt in de toekomst nog belangrijker aangezien de groep mensen met dementie alleen maar groeit. Het Alzheimer Café Zutphen zorgt voor meer kennis over dementie in de samenleving en dat is een stap in de goede richting om van Zutphen een dementievriendelijke gemeente te maken. Een gemeente waar iedere inwoner mee kan blijven doen. De Rode Taart voor de vrijwilligers van het Alzheimer Café is dan ook meer dan verdiend.