Door op 15 februari 2014

PvdA Tweede Kamerlid Otwin van Dijk in discussie met buurtbewoners en locale politici over mantelzorg in Zutphen.

Normal

false

NL
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

Uw zorg, onze zorg. Hoe gaat de PvdA mantelzorgers steunen, nu er ook bezuinigd gaat worden? PvdA Zutphen-Warnsveld is op 22 februari op campagne in de Zuidwijken en staat met een kraam in winkelcentrum De Brink. Voorafgaande aan de campagne wordt in wijkcentrum De Uitwijk om 10.00 uur eerst een rode taart uitgedeeld aan vrijwilligers van Humanitas door PvdA-lijsttrekker Annelies de Jonge en Otwin van Dijk.

Daarna, nog steeds in De Uitwijk zijn tussen 10.30 uur en 11.30 uur buurtbewoners en locale politici uitgenodigd om deel te nemen aan een discussie over mantelzorg in Zutphen. Otwin van Dijk is in de Tweede Kamer woordvoerder Wmo, AWBZ, PGB en langdurige zorg. Onder leiding van oud-raadslid Everdien Vanderlijde, zal worden gediscussieerd over de gevolgen van de bezuinigingen voor mantelzorgers. Nu de gemeenten allerlei taken op het gebied van zorg, vooral de zorg bij mensen thuis, zal gaan uitvoeren met minder geld, is het interessant om te horen wat de locale politici hiervan vinden. Wat zijn hun plannen, hoe gaan zij mantelzorgers ondersteunen? Wilt u daar ook meer van weten? Kom dan 22 februari naar De Uitwijk tussen 10.30 uur en 11.30 uur.

De vrijwilligers van Humanitas Zutphen zijn o.a. actief met het bezoeken van gedetineerden. Ook helpen zij mensen met het op orde krijgen van hun financiële administratie en geven zij ondersteuning bij de opvoeding als een gezin dat nodig heeft. Humanitas werkt met projecten. PvdA Zutphen-Warnsveld heeft erg veel waardering voor het werk dat door deze vrijwilligers wordt gedaan. Daarom krijgen zij van ons een ‘rode taart’.