Door op 20 juli 2015

PvdA heeft keihard gevochten voor De IJsselslag

Nu zijn de bezoekers aan zet!  Het Graaf Ottobad is niet meer en het nieuwe zwembad De IJsselslag is geopend om proef te draaien. Alle inwoners van de gemeente Zutphen en omstreken kunnen tot aan de officiële opening tegen gereduceerd tarief gaan zwemmen in het nieuwe overdekte zwembad. Het was er deze week gezellig druk en de eerste berichten in de plaatselijke pers zijn goed.

Onze fractie heeft de afgelopen jaren keihard gevochten voor het behoud van een overdekte bad in onze gemeente om o.a. kinderen de mogelijkheid te bieden om te leren zwemmen en de zwemvereniging De IJsselmeeuwen de mogelijkheden om de zwemsport te kunnen beoefenen.

Gelukkig is dit, ondanks alle bezuinigingen, gelukt en hebben we nu een hypermodern en bijzonder innovatief overdekt zwembad in ons mooie Zutphen. Het oude Graaf Ottobad was gedateerd en de kosten voor onderhoud en energie waren niet houdbaar.

Ik ben ontzettend blij dat we een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de realisatie van dit nieuwe zwembad. Ik hoop dat veel mensen uit Zutphen en omgeving gebruik gaan maken van dit moderne binnenbad zodat het qua bezoekersaantallen een succes gaat worden. En dat de publieke opinie gunstig zal blijven en dat veel zwemmers die zijn uitgeweken naar omliggende baden weer gebruik gaan maken van ons eigen plaatselijke zwembad.

Ik wens hierbij namens de fractie van de PvdA Zutphen-Warnsveld het bestuur van het zwembad en uiteraard het personeel veel succes met het exploiteren van dit prachtige overdekte zwembad. De bezoekers zijn nu aan zet!

Met vriendelijke groet,

Harrij Hissink, fractievoorzitter