Door op 10 december 2014

Karin Jeurink en Paula Wieggers hoog op de concept kandidatenlijst voor de Gelderse Staten

Met Karin Jeurink op nr. 4 en Paula Wieggers op nr. 7 van de concept kandidatenlijst voor de Provinciale Staten levert PvdA Zutphen-Warnsveld twee formidabele kandidaten. Wij wensen Karin en Paula veel succes in de campagne.

In maart 2015 gaat Nederland weer naar de stembus, wij kiezen dan niet alleen onze volksvertegenwoordigers voor de Provinciale Staten, maar ook die van de volksvertegenwoordigers voor de waterschappen. De provinciale Statenleden op hun beurt kiezen weer de leden van de eerste Kamer. Link naar PvdA Gelderland

Op 19 december zal in Doetinchem de concept kandidatenlijst voor het Waterschap Rijn en IJssel worden voorgelegd aan de leden binnen het waterschap ter goedkeuring.
En op 20 december wordt de concept kandidatenlijst voor de Provinciale Staten aan alle gelderse leden voorgelegd ter goedkeuring.

??????????????????????Karin Jeurink is sinds vorig jaar actief in onze afdeling. Zij werkte mee aan de gemeentelijke campagne en werd in april gekozen tot afdelingssecretaris. Ook werd zij medewerker van de PvdA fractie in de gemeente. Na de zomer besloot zij het secretariaat weer neer te leggen, omdat zij begon aan een nieuwe baan. Zij zal, als zij gekozen wordt, nieuw zijn in de Provinciale Staten.

PaulaPaula Wieggers is al jaren betrokken bij de Provinciale Staten. In de periode 2007 – 2011 was zij fractievolger en na de Provinciale verkiezingen van 2011 werd zij als kandidaat nr. 11 net geen volksvertegenwoordiger. Toch werd zij in augustus 2012 Statenlid, omdat Yasemin Cegerek werd benoemd in de Tweede Kamer. Paula beheert in de Staten de portefeuille jeugdzorg.

Paula is ook altijd actief bezig in de afdeling Zutphen. Als congresafgevaardigde, in de campagnes en tussen november 2013 en november 2014 als interim voorzitter van de afdeling. Sinds 26 november is zij de penningmeester van de afdeling

De concept kandidatenlijst voor de Provinciale Staten:

1. Peter Kerrris Nijmegen (29) Gekozen lijsttrekker

2 Anna Lena Hedin, Silvolde (36)

3 Piet Wanrooij, Arnhem (57)

4 Karin Jeurink, Zutphen (38)

5 Fokko Spoelstra, Apeldoorn (48)

6 Titus Visser, Heelsum (53)

7 Paula Wieggers, Zutphen (57)

8 Yvonne de Jager, Westervoort (54)

9 Ferdi Timmermans, Nederhemert (55)

10 Carina Nieuwenweg, Wageningen (24)