31 juli 2017

Een sterke lijst voor een krachtige stem in de gemeenteraad

Wij zijn op zoek naar mensen die zich kandidaat willen stellen voor een zetel in onze gemeenteraad. Zutphen verdient een krachtige PvdA-stem in de gemeenteraad. Wij zijn daarom begonnen aan het samenstellen van een sterke kieslijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 met onze wethouder Annelies de Jonge als lijsttrekker.

Hoe verloopt de aanmeldingsprocedure?

Stuur vóór 31 augustus 2017 je motivatiebrief en CV naar de kandidaatstellingscommissie. Op de ledenvergadering van maart 2017 is de kandidaatstellingscommissie voor de afdeling Zutphen-Warnsveld benoemd. Deze commissie stelt de kandidatenlijst samen en geeft deze als advies aan het afdelingsbestuur.

•  Stuur je CV en motivatiebrief voor 21 augustus 2017 naar: [email protected]
  • Ook lijstduwers worden uitgenodigd dit kenbaar te maken in een brief
  •  De commissie neemt de brieven door en start de uitnodigingsprocedure
  • De volgende data zijn gepland voor de gesprekken met alle kandidaten. (kandidaat, zet deze data alvast in je agenda)
    • vrijdagmiddag 15 september van 13.00 tot 17.00 uur
    • Zaterdag 16 september van 9.00 tot 17.00 uur
    • Dinsdagavond 19 september van 19.00 tot 22.00 uur
    • En als reservedatum zaterdag 23 september van 9.00 tot 17.00 uur
  • Tussen 1 en 4 oktober heeft de commissie een gesprek met het bestuur en de lijsttrekker over de volgorde van de kandidaten op de lijst
  • De kandidaten krijgen bericht van hun plaats op de lijst voordat deze naar de leden wordt opgestuurd.
  • Op 11 oktober krijgen de leden de ontwerplijst opgestuurd.
  • Op 25 oktober stelt de algemene ledenvergadering de kandidatenlijst definitief vast.

Lees voor aanmelding eerst onderstaande documenten: De profielschets, de bijlage profielschets en de bijlage kandidaatstellingscommissie.

Van de kandidaten wordt verwacht dat zij kennis nemen van de de erecode en interne-bereidverklaring en deze zullen ondertekenen.

Erecode 2017

Interne bereidverklaring

Raadslid worden voor de PvdA in Zutphen

Bijlage Profielschets

Profielschets-kandidaat-gemeenteraad-2018-1(3)

Bijlage Kandidatencommissie, versie 16 aug. 2017

Waar ben je naar op zoek?