Door op 8 februari 2016

Buurtactie PvdA Zutphen-Warnsveld in het Waterkwartier zinvol

Het was al weer een tijdje geleden, maar de PvdA-fractie, met fractievoorzitter Harrij Hissink, Marjolijn Moester en Jasper Bloem, besloot om weer eens samen met andere PvdA-leden bij inwoners van het Waterkwartier langs te gaan om te vragen hoe het hen bevalt in deze buurt na de grootschalige renovaties.

Het werd een prettige wandeling op deze lenteachtige zaterdag (19 december jl.) langs al die mooi gerenoveerde huizen.

Positief
Tevreden bleken de bewoners vooral met het uiterlijk van hun woningen, het mooie straatbeeld en het feit dat de energiebesparende maatregelen daadwerkelijk invloed hebben: de kachel kan minder hoog gezet worden en het tocht niet meer in de woningen. Men was ook te spreken over de acceptabele huurverhoging na de renovatie. De nabijheid van het winkelcentrum en het aanbod van winkels vindt

Klachten
En er waren ook klachten. De renovatie was jammer genoeg niet geheel doorgezet binnen in de huizen: de oude binnendeuren zijn gebleven, de vloeren kraken nog altijd, etc. Overlast wordt ondervonden doordat er behoorlijk hard gereden wordt in de smalle straten, vrachtverkeer rijdt soms zelfs in tegengestelde richting, jongeren rijden met de (brom) scooters op de stoep. De Groen van Prinstererstraat is zelfs te smal voor de vuilniswagen, zodat vuilnisbakken aan het eind van de straat worden neergezet.

Wat gaat de PvdA doen?
We gaan drie dingen doen:

1. De klachten over de woningen gaan wij met Ieder1 bespreken;
  2. Het verkeersprobleem gaan we aankaarten bij de
    verkeerswethouder.
  3. Voor het afvalprobleem gaan we samen met Circulus-Berkel
    zoeken naar een oplossing.

Het overleg heeft als doel de drie situaties te verbeteren.

De Pvda-fractie van de gemeenteraad in Zutphen-Warnsveld