28 januari 2017

Bescheiden vrijwilligers met een groot hart, de ware helden met een hoofdletter H

PvdA fractie voorzitter Harrij Hissink heeft de ‘Helden’ van Caritas Zutphen in het zonnetje gezet door middel van het uitreiken van een rode taart.  De Helden van Caritas willen niet bij naam genoemd worden. Zij doen dit vrijwilligerswerk uit hun diepste overtuiging en vinden een glimlach van een geholpen persoon al genoeg waardering.

Caritas ondersteunt  mensen met een acute hulpvraag. Ongeacht afkomst, geslacht en/of levensovertuiging of het ontbreken daarvan, iedereen kan een beroep doen op Caritas. De acute hulp kan bestaan uit de aanschaf van een ledikant voor een hoogzwangere vrouw die net alleenstaand is geworden; het aanschaffen van boodschappen voor diegenen die de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen; kinderen voorzien van winterkleding omdat het gezin in de schuldhulpverlening zit of deurwaarders betalen om huisuitzettingen en/of het afsluiten van nutsvoorzieningen te voorkomen. Daarnaast kan Caritas, in goede samenwerking met Het Plein en stichting Perspectief, hulpvragers verder helpen en er zo voor zorgen dat de acute hulpvraag verdwijnt.

PvdA Zutphen-Warnsveld beoogt met het maandelijks uitreiken van een rode taart haar waardering uit te spreken voor vrijwilligers, individueel of in groepsverband en spreek daarbij haar intentie uit de vrijwilligers waar nodig en naar behoefte te ondersteunen.

De PvdA Zutphen-Warnsveld heeft in februari haar rode taart actie opgewaardeerd, door de helden van Caritas Zutphen te ondersteunen waar nodig en naar behoefte. De PvdA beschikt over een groot (sociaal) netwerk waar uitgeput kan worden.